Fixa naglarna - GUIDE - steg för steg

Det var längesen som jag använde mig av olika färger och stenar när jag gjorde mina naglar. Det senaste har jag sett en del guider på bloggar angående naglar, dock är det alltid lösnaglar det har att göra med, men jag gör med mina egna naglar. Jag vill visa för er att det går precis lika bra. (och hemligheten till långa naglar är att fila ofta, så enkelt är det...)

Jag kommer att visa hur jag har gjort naglarna steg för steg, så häng med! (L)


STEG 1 - (tagit bort mitt förra nagellack och gjort rent naglarna, så gott det gick, haha)




STEG 2 - (två lager vitt nagellack som grund)




STEG 3 - (nu målar jag det svåraste lagret, här målar du halva nageln svart. Måla hur som helst men jag målade det snett och undersidan av nageln svart. Det är svårt att få det rakt, men det är inte väldigt noga, eftersom du ska kompletera med stenar.)




STEG 4 - (Nu kommer det pilligaste steget, kom ihåg att du måste vänta tills allt har fastnat ordentligt innan du börjar. Nu ska stenarna på... Jag har köpt klistermärken denna gång, enkelt och snyggt. Fann klistermärken med stenar och svart mönster kring, blir perfekt till mina naglar. När stenarna är på glöm inte att lacka med klarlack, gärna dagen efter också, då håller det bättre.) Såhär blev det slutgiltliga resultatet:





Små snygga detaljer, och riktigt snygga naglar :)

Kram på er, ha en skön kväll/ Jess

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Riktigt söta. Gillar deltajmönstrena : )

2009-06-08 @ 07:15:41
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: sannie

prenumerera via bloglovin?

2009-06-08 @ 11:21:23
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Jess

Tack för kommentarerna sötnosar..



Klart kan ni prenumenera på oss på bloglovin :)



Många kramar :)

Puss/ oppositesAttract

2009-06-08 @ 12:11:34
URL: http://oppositesattract.blogg.se/
Postat av: Alexandra

fina naglar:)

2009-06-08 @ 15:19:18
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/

Vi hatar elaka kommentarer! - skriv nått sött!:

Namn:
Ska vi komma ihåg dej?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0