Idag är början på resten av ditt liv.

Jag som alla STUDENTER 2009 står vid ett vägskäl. Det är nu som mycket livsförändrande kommer att hända, många möjligheter och många vägar kommer att visa sig. Kan vara lite svårt att tänka sig när man sitter hemma hos pappa och dricker te och kollar ut genom ett fönster på regnet, men det är faktiskt så det är. Jag har kommit fram till slutsatsen att det spelar ingen toll vad man gör vid detta vägskäl, för vad det än är kommer det att ha varit viktigt i slutändan.

Jag vill att ni ska se vår blogg som en resa. Något att följa, något att mäta utvecklingen med. Och resan börjar här och nu!

Mål för snar framtid:
- Skaffa ett jobb
- Utveckla bloggen
- Ha så mycket kul som möjligt i sommar
- Hålla god kontakt med alla från skolan
- Flytta till Barcelona! - efter sommaren.


Medel för mål
-
Söka en jävla massa jobb! - Inte ge upp!
- Fortsätta att locka läsare och utveckla bloggen till en personlig resa.
- Festa, sola, åka på utflykter, Liseberg, Stockholm med mera..
- Försöka stämma träff med folk från skolan så ofta som möjligt, som näst vecka, då ska vi grilla, myspys!
- För att flytta till Barcelona måste vi först åka dit och kolla hur det är. Ingen av oss har besökt staden så det måste bli det första steget. Sen kan vi börja söka efter jobb, vilket vi får göra när vi är där. Så vi planerar att ta en semester dit och se om detta är vad vi vill. Jag är heller inte säker på om min älskling kanske vill, men annars åker jag själv, för detta är något som jag länge drömt om. Men han följer säkerligen med på semestern dit, som vi troligen tar i slutet av sommaren. 
            
               Så, delmål för målet:
                               - Boka resa till Barcelona
                               - Åka dit och kolla läget. Söka jobb och bostad.

Detta är alltså vad jag har att sträva efter på kort sikt. Självfallet har jag planer på studier längre fram, men det är inte förrens om ca 1 år :) Ett underbart år! hihih..


Tips
Kom ihåg att när ni sätter upp mål så är det lika viktigt att sätta upp medel för att nå målet, och om målet är stort, sätt upp delmål! Något som fastnade från skolan i alla fall, haha!


Måste oxå berätta att vi åt vår första jordgubbe från lilla plantan här om dagen, hihi*

Pusspsusspusspsyssspysspsysspsysss, Jess


Kommentarer

Vi hatar elaka kommentarer! - skriv nått sött!:

Namn:
Ska vi komma ihåg dej?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0